55+

55+

Valentin nap - Boldogan éljünk , együtt ! Valintin - 2.

2021. február 11. - Klara Csik

Kérlek, ne csak olvassátok , kövessetek is !

 

Elkezdtem a Valentin napi sorozatot, melynek első írása volt a Párkapcsolat- pár kapcsolat - ,mely a kapcsolat kezdetéről szól. Rátaláltunk életünk párjára és elkezdjük a közös életet. Ez a második fázis , mely a boldogan élünk legalább 50 évig ,mint  maximális terv , mint jövőkép. Tervezgetés, számolás , a kapcsolat akkor  komolyodik , amikor az jár a fejünkben, hány gyereket akarunk, milyen lakást veszünk együtt,  ez jelzi magunk felé is ,hogy a másik féllel képzeljük el a közös életet. Sokak számára már az elköteleződés is komoly kihívás és megtorpannak az adott pillanatban , mert nem biztosak önmagukban ,félnek a mi lesz ha című kérdés válaszaitól. Határozott igen nélkül a kapcsolat nem komoly , jól érezzük magunkat együtt, jó veled, de ennyi és nem több. Nekem kétszer is sikerült azt mondanom ,igen és akkor azt éreztem, ezt kell tennem. A második volt a valódi igen , amiről már írtam, hogy több mint 40 éve tart. Az első igenem is határozott volt, de nem készültem fel rá és sok hibát elkövettem. Ugyanis nem elég elköteleződni ,hanem meg kell tanulni együtt élni a másikkal. 

Mit jelent a boldog együttélés, megpróbálom a teljesség igénye nélkül leírni . Az egyik legfontosabb ,ismerni kell a másikat . Ki ő, honnan jött, mik a szokásai, nemcsak a rózsaszín köd fátylán keresztül látni, hanem reálisan felmérni a helyzetet. A rózsaszín köd jó, mert szeretjük egymást, de ez kevés a boldogsághoz. Amikor kimondtuk az igent, tudnunk kell, hogy nem egy emberhez mentünk hozzá, hanem egy családhoz. A családi háttér sokat mond, kedvelnek e  a szülei ,testvérei ,rokonai ,mert ők is a párunk életének részesei. Ne felejtsük, senkit nem lehet alapjaiban megváltoztatni és ne is fogadkozzunk ,hogy igen majd én , mert kudarcra van ítélve ez a magatartás. Egy ember  fő jellemzői ,jelleme , 5 éves korára kialakul ,utána smirgli ,szoktam mondani, de így igaz. Én is beleestem ebbe a csapdába és mire kimásztam belőle sok sebet kaptam. Szerencsére nem vagyok haragtartó és törlesztő típus sem, ezért könnyebben túljutottam a nehéz helyzeteken. Sok esetben ez vezet szakításhoz ,de nem ragozom. Erről később írok. Fogadjuk el a másikat erényeivel és hibáival együtt ,  ha ezt megtesszük , akkor érdemes a közös életet elkezdeni. Ha rögtön megalkuvással kezdjük, majd megváltozik ,lesz még rá időnk, a kapcsolat eleve kudarcra ítéltetett.

Ezek után , remélhetőleg egy kellemes esküvőt , szerződés aláírást , nászutat követően ,jönnek az átlagos hétköznapok. Érdemes kialakítani a háztartási munkamegosztást ,ki ,mit szeret vagy éppen utál csinálni , vegyük figyelembe ne csak saját magunk ,hanem párunk érdekeit is. Manapság kevés szó esik róla ,de tantárgyat alakítanék , az otthon teremtés , a háztartás vezetés, együttélés tematikából. Erre nem tanítják a fiatalokat, pedig nagy szükség lenne rá ,nemcsak a nyelvtanulásra. Különösen a nők számára fontos ez, mert ahogyan én tapasztaltam a nő a családi tűzhely ,az otthon motorja . Ez a felfogás , szemlélet évszázadok óta nem változott ,mondhatnám örökérvényű. Olyan a család ,amilyen az asszony . Ő a director, kialakít, tanít, nevel, otthont teremt. Legalább annyira fontos, mint a karrier építés és a jó otthoni eredmény segíti a karrier építést is. Ha otthon minden rendben , akkor a karrier is jobban működik. Természetesen megfelelő partner kell hozzá ,de ha a kiválasztás jó, a társunk segítőkész és ő is figyel az otthoni dolgokra és persze ránk is ,akkor együtt szép az élet. 

Mérföldkövek, közös ünnepek a családi összetartás és összetartozás megannyi jele teszi emlékezetessé az együtt töltött éveket . Nem mindig minden gömbölyű ,de hát ,mint mondják az élet nem habostorta. A habot nekünk kell nap mint nap megteremtenünk. Dolgozni kell érte, rajta , együtt választott társunkkal. Sokszor mondják , nem bírom tovább, elég volt, elválunk. Mielőtt ezt a mondatot kimondja valaki ,nézzen magába , mit tettem én ,azért ,hogy a kapcsolat működjön  ! A mérlegnek mindig két oldala van , a kellemes élethez is két ember kell. Az ellenkezőjéhez is. Ne adjuk fel gyorsan, hamar ,rögtön , majd jön a következő jelmondattal . Küzdés, harc, a pénzért, lakásért, autóért, utazásért , gyerek iskoláztatásért,  a jó befektetés , a közös eredmények ,megéri k a kitartó ,szorgalmas munkát.

Az egyetértés jó, de a veszekedés, egyet nem értés bizonyos témákban , a pár kapcsolat velejárói. Beszéljük meg. Az otthoni kínos csend a legrosszabb, a kibeszélés ,de mértékkel, segít ,hogy közös nevezőre jussunk. Akik mindig minden egyetértenek ,az gyanús .  Az elhidegülés első jele. Jelzi rossz úton járunk, nem lesz jó vége. Sok esetben a szőnyeg alá seprés , a nem veszünk róla tudomást, akkor nem is létezik , hozzáállás eszi meg a korábbi szerelmet , boldogságot. Ne törődjünk bele, tegyünk érte, hogy boldogabb életünk legyen !

Valentin nap közeledvén , a piros betűs napok fontosak a párkapcsolatban . Legyen mit ünnepelni. A szokásos piros betűs ünnepek mellett , alakítsuk ki a mi kettőnk, utána gyerekekkel bővített ünnepeit, melyek emlékezetessé teszik a mindennapok mellett ,az apropót ,amire készülhetünk, várhatunk és kellően meglepődhetünk. A szavak mellett a fizikai érintésnek is fontos szerepe van. Emlékeztek, az amerikai filmekben minden telefon beszélgetés azzal zárul a párok között, hogy szeretlek - mondják. Az én korosztályom számára ez nagyon furcsa ,hiszen nem ezt láttuk nagyszüleinktől ,szüleinktől. Ők szemérmesek voltak az érzelmek kimutatásában és ezt adták tovább nekünk. Nem ölelkezünk utcán , nem mondjuk elégszer a másiknak, szeretjük, pedig kellene. Egy puszi és egy ölelés mindig segít , gyakran mondom és hiszem is. Van ,ahol ez munkahelyi szokás , nekem nem jön be. Otthon, a legnehezebb érzelmi helyzetet is egy kedves szóval, öleléssel kezelhetjük. Nyugtatóan hat a másikra, ugyanúgy ,mint egy jó együtt kacagás. Ha tudunk együtt nevetni , baj nem lehet. 

Február 14- a szerelmesek ünnepe ,így tartják, kipróbálhatjuk, tudunk- e egy új ünnepnapot kreálni legalább egy koccintással ,közös életünkre, szerelmünkre. Megéri.

A bejegyzés trackback címe:

https://55plusz.blog.hu/api/trackback/id/tr8616423304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása