55+

55+

Mester vagy ? Te ,miben vagy Mester?

A mostanában divatos Self Branding marketing irányzat , egyik alapköve , miszerint találd meg magadban , miben vagy különböző a többiektől, mi az egyedi Benned és addig csiszold ,amíg stílus nem válik belőle.

2024. február 25. - Klara Csik

A közel 8 milliárd ember ,aki a Földön él, mind különbözünk egymástól , tehát , ha jól csináljuk elérhetjük akár a Mester fokozatot is ,abban ,amiben jók vagyunk. Mindenkinek van esélye , lehetősége a sikerre, a saját stílus kialakítására. Ennek okán bosszankodom , azokon a filmeken, melyek ismert emberek életét dolgozzák fel és azokra a jellemvonásaikra fókuszálnak , melyek éppen gyarlóságukat helyezik előtérbe. Így jártam a Maestro - Leonard Bernstein vagy a Vaslady - mely Margaret Thatcher életének egy szakaszát kiemelő filmmel ,de említhetném , a Napóleon  című mozit is. Nem erre számítottam és amikor néztem ezeket, arra gondoltam , miért akarunk lerombolni teljesítményt , egyéniséget , méltán megszerzett népszerűséget , tiszteletet ,amikor pont az ellenkezőjére lenne szükség. Mester, mesteri valamilyen műfajban , kiemelkedő módon, ritka a mai kvázi celeb világban, tehát örülök , amikor valódi kincsre akadok akár filmet vagy könyvet keresek , találok. Olvasok , szeretem a jó könyveket , melyek közül pár letehetetlen. Így jártam , egyik kedvenc íróm, - J.K. Rowling azaz a Harry Potter könyvek írójaként ,ennek okán gyerek és ifjúsági regény íróként elkönyvelt szerzőjeként , jegyzett - krimi sorozatával. Írói álneve ezúttal Robert Galbraith - mely néven valódi mester sorozatot alkotott.  7 kötete jelent meg eddig ezen a néven . Eddig is imádtam ,de a legutolsó kötet mindent vitt. A hátsó borító, ajánláson azt írták letehetetlen, de túlzásnak véltem . Biztosan így akarják felhívni a figyelmet , többpéldányt eladni - morfondíroztam. Az ajánlás igaz volt. Valóban  az első 120 oldal izgalmas volt , de ami ezután következett , a könyv elé láncolt , nem tudtam letenni.  Egyrészt , mert nagyon izgalmas volt a történet, másrészt alig bírtam tovább olvasni , annyira izgultam a főszereplők sorsáért. A terjedelem is elképesztő - nem ritka az 1000 oldalt meghaladó tartalom, melyet tartani sem könnyű , pláne követni. Különösen érdekes, hogy a krimi - a bűneset cselekmény szál mellett a két nyomozást végző, magánnyomozó páros életének alakulása is tartogat meglepetéseket. Ezért fontos, mind a 7 könyv elolvasása, mert az ő életük - könyvről-könyvre halad, fejlődik. Már a címek is figyelemfelkeltőek.

Az első kötet - a Kakukkszó - majd a Selyemhernyó - utána a Halálos fehér - ezt követi a Gonosz pálya - ötödik a Zavaros vér - a Zavaros vér - illetve a Koromfekete szív és a mostanában megjelent Hömpölygő sír ,melyet Nagy Britanniában az első héten több , mint egymillióan vettek meg.  Miután elolvastam ,tudtam lesz még folytatás , melyet alig várok. Időközben a BBC - HBO MAX  film sorozatot készített belőlük , magyar szinkronnal, tehát előbb vagy utóbb a normál tv csatornák is sugározni fogják. Biztatom barátaimat , ismerőseimet ,olvassanak , mely a történet szövés mesterének köszönhetően , a kevésbé gyakori olvasók számára is vonzóvá teszi ezt a műfajt. Persze a legjobb az , ha elolvassuk és utána nézzük meg a filmeket , így komplex a kép és a könyv elolvasásakor elképzelt szereplők képe valósággá válik. 

Sokan azt mondják , a munka mellett éppen csak szakirodalom olvasására jut idejük , de ez a hozzáállás nem elfogadható, még a számítógép által uralt világban sem . Különösen olyan munkaterületeken , melyek partnerekhez , ügyfelekhez  kapcsolódnak , a szókincs a tárgyalási eszköztár része , mely a szépirodalom olvasásával fejleszthető. Havonta olvass el egy regényt - ! - buzdítom a fiatalokat ,mely nem rendkívüli elvárás, pláne , ha olyan könyvet olvasunk mely leköt és nem elvesztegetett időnek, hanem feltöltődésnek tekintjük az olvasást. 

Könyvre, olvasásra fel - ez a pozitív üzenet , melyhez Robert Galbraith kiváló partner ,mindenkinek ajánlom. Mesterek lehetünk mi is a saját életünkben, melyhez egy jó könyv, film , motivációt , lendületet ad , hogy még mesteribben végezzük dolgunkat , éljük életünket .

Jó olvasást kívánok !

csk

 

A bejegyzés trackback címe:

https://55plusz.blog.hu/api/trackback/id/tr9118338131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása