55+

55+

Ünnepeld magad !

Bár már írtam a témáról, az ismétlés sosem árt. Mélyíti a tudást. A kapcsolat fontos. A kapcsolatrendszer ápolása időigényes, fáradságos, de élvezetes művészet. Egyik eszköze például a névnapok ünneplése

2023. augusztus 22. - Klara Csik

Szerencsés vagyok, mert egyszer egy évben - augusztus 12-én ünneplem névnapomat , a Klára napot. Manapság a névnap kihalóban lévő esemény, ünnepnap ,pedig érdemes rá figyelni. Miért is ? Tudjuk a kapcsolati háló kialakítása, ápolása fontos a karrier és a magánélet terén is. Szerintem az egyik legfontosabb siker faktor,  ami a mai magyar valóságban egyértelműen megmutatkozik.  Én is építem ,gondozom  a magam kis világában, hogy tudjanak rólam , tudassam ,mit csinálok és növeljem szakmai és emberi hitelességemet ,minél szélesebb körben. Ehhez a névnap kiváló alkalom, eszköz. Nem családi ünnep, mert a születésnap az igen , nem tartozik másra a facebook-ra sem ,csak a legszűkebb családi ,baráti ,érzelmi környezetünkre. A névnap az más, benne van a naptárban ,tehát publikus- minden által tudható, figyelemmel kísérhető. Persze van olyan sláger névnap, mely akár ötször is szerepel a naptárban ,de ennek kezelésére is megvan a technikám. Figyelem a naptárt és az ismerőseim körét, kinek - mikor van a névnapja és gratulálok. Írok ,nemcsak üdvözletet ,jókívánságot , blog írást, ami az alkalomhoz illik. Sokak szerint teljesen felesleges a névnapok ünneplése , főleg a fiatalabbak körében , akik nem is nézik a naptárt, minek - mondják ott a telefon tudjuk milyen nap van ma. Ugyanakkor elfelejtkeznek egy fontos momentumról , a másik vagy éppen saját magunk ünnepléséről, mely ritka alkalom. Igen ma az én - az ő napja van , gondolok rá és ezt tudatom is vele. Jelzés, szimpátia kifejezés , kommunikálok, kapcsolatot ápolok. Ezt az eltűnőben lévő műfajt érdemes feléleszteni ,mert érdek nélküli, udvarias , figyelmesség - a másik megbecsülése ezen a módon. Köszöntelek ,nem kérek semmit , csak gratulálok a Te napodon és küldöm jó kívánságaimat , melyekre mindenkinek szüksége van. Akkor is ha azt mondja - ne már , hanyagoljatok, ekkor hülyeség, névnap -  de mégis jólesik. Ritka a jó szó , melynek erejét ne becsüljük le. Segít , főleg olyankor ,amikor nem vagyunk a top-on és vágyunk egy jó szóra. Az idő halad és a naptárban szereplő nevek jórészét már nem viselik sokan vagy ritkává válik. E mellett új nevek divatosak , melyek a mai közízlésnek megfelelnek, de sok közülük erőszakot követ el a magyar nyelven. Hol vannak az Erzsébetek , Margitok, Józsefek és Ferencek , de joggal említhetném a saját keresztnevemet , a Klárát is. Kiskoromban nem szerettem ,sokan vannak így a saját nevükkel , pláne a becézett formáitól a Klári és Klárikától kaptam agylobot. A rendszerváltás után bekerültem a multis mókuskerékbe, ahol több külföldi kollegával dolgoztam ,akik feszt Klárá-nak hívtak és ez tetszett. Komolyságot, jó hangzást jelentett ,így már megbarátkoztam a szüleim által választott névvel. Jó apám egy akkoriban divatos színésznőtől vette a és adta nekem a nevet. Nálunk csak egy név dukált ,nem is vágytam többre. Amikor valakit Klárának hívnak és mondjuk felhívom telefonon rögtön arra gondolok, hasonló korú lehet hozzám, plusz - mínusz 5 év ,tehát akár tegeződhetünk is ,mert hasonló korosztályhoz tartozunk. Egyszer találkoztam egy fiatal nővel ,akit szintén így hívnak és említette, hogy nálunk a családban a Klárá-k generációk óta követik egymást ,mely név mai is él ebben a környezetben. Szép szokás. Fiús családoknál ez gyakoribb, lányok esetében még nem hallottam. A gyermeket váró párok körében gyakori játék ,milyen nevet válasszanak a jövevénynek , mivel sokan már jó előre tudják a születendő gyermek nemét. Az én időmben , anno nem így volt , úgy ahogyan a kismamák akkoriban kevesebbet jártak orvoshoz , maximum vérvételre ,nem csináltunk nagy hókusz-pókusz- t az anyaságból ,igaz hogy jóval korábban szültünk ,mint mostanában teszik a nők. Akkor is volt terheskönyv ,súlymérés kerültük a vashiányt és próbáltunk egészségesen táplálkozni. A név választás sem tűnt bonyolultnak , időszakonként változtak a divatos nevek, ahogyan ma is. Első gyermekemet várva, még a szülés előtti pillanatokban is ment a névháború , fiú Zsófi vagy lány Zsófi volt a variáció, szerencsére lány lett , Zsófi.

Így maradtak örökzöld nevek, szép számmal írhatok például a Zsuzsannáknak , Katalinoknak ,de ugyanúgy említhetném a Lászlókat , Pétereket is. Mi lesz 10- 20 év múlva, tobzódnak a Bálintok ,Bencék -az Annák és Hannák , de eltűnnek a korábban ,megszokott , anno gyakori nevek. Visszatérve az eredeti gondolathoz , jó játék a névnap ünneplés , én kedvelem , gyakorlom. Reggel megnézem a naptárt , kit köszönthetek ma ? Már írom is az üdvözletet. A felhívós köszöntés , más kategória , csak a szűkebb ,szorosabb ismeretségi körben levőknek jár. Szeretem hallani a hangját , meglepetést , örömet szerezni , hogy jól induljon a napja. 

Ünnepelje magát , ünnepeljem magam , ritka alkalom , legalább a névnapomon élhessek vele.

Az érzelmek erősítik a pozitív gondolkodást ,erőt adnak, lendületet a napi feladatok, tennivaló elvégzéséhez.

Ne habozz , ünnepeld magad és környezetedet , amikor csak alkalom van rá és lehet , örüljünk együtt , ahogyan ezt én teszem Klára napon.

A bejegyzés trackback címe:

https://55plusz.blog.hu/api/trackback/id/tr9118192753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása