55+

55+

Jól érzed magad? Hogy vagy?

2021. november 24. - Klara Csik

Angolul jól, magyarul nem annyira, de ez az angolokat nem igazán érdekli. Téged érdekel? Igen, engem érdekel. Amikor telefonálok, mindig ügyelek rá, hogy megkérdezzem a másik felet, jól érzi-e magát, mert ez a legfontosabb. Ez az alap, ha nem érzed jól magad a bőrödben, akkor dolgoznod kell rajta, hogy érezd jól magad!

Mindig jólesik ez a kérdés, bár egyszer az egyik üzletfelem, aki éppen pár hónappal előtte öntötte ki a lelkét nekem, amikor megkérdeztem legközelebb, miszerint – hogy van? – azt mondta, nem vagyunk mi olyan jóban, hogy megkérdezze, hogy vagyok. Úgy éreztem magam, mint akit leforráztak, többször nem is beszéltem vele, elszakadt a cérna. Mára eljutottam oda, akit nem érdekel, hogy vagyok, engem sem érdekel, ő hogy van. El tudok engedni dolgokat, melyeken sokszor rugóztam értelmetlenül.

A természetes érdeklődés, kíváncsiság az emberi természet része, tehát igenis jogos a kérdés mindenkitől, jól érzed magad, hogy vagy?

A jól érzem magam, a siker legfontosabb feltétele. Hogyan érzed magad a bőrödben, erre válaszolj. Röviden vagy hosszan mindegy, a lényeg, hogy Te tudd a valós választ. Hogy vagyok? Jól érzem magam? –kérdezhetem saját magamtól. Válaszolj is rá, mert ez a megerősítés jelenti a folytatást.

Mostanában a kevésbé jól, sajnos, indokolt érzés. Nincs semmi bajom alapvetően, de mégis, visszajön a tavalyi érzés, aggódás, bizonytalanság, félelem a jövőtől, mely nem jó érzés. Tervezek, sokszor sikerül elérnem, megvalósítanom, amit gondolok és haladok a vírussal együtt.

Próbálok úrrá lenni rajta, várva a megerősítést, hogy a negyedik után lesz-e huszadik vagy századik vírus hullám, de erre senki nem tudja a választ. Illetve a válasz, ha elérjük a nyájimmunitást. Hát nyáj az van, mely immunis szinte mindenre, velem együtt.  Bezzeg a jápánoknál már 75% felett van az átoltottság és a Delta vírus is eltűnt. Nem csoda, fegyelmezett nép, tudják merre kell menni. Bár a tegnapi, regisztráció nélküli oltás lehetőség megpezsdídett sok kivárót és otthon ülőt, gyerünk, menjünk oltakozni.

Két 90 év körüli hölgyet interjúvoltak az egyik híradóban, miért éppen most -kérdezték tőlük. Egyenes, őszinte volt a válasz -mert nem kellett regisztrálni. A net használata sokaknak rémálom, ügyfélkapu, a sok kifejezés nekik kínai, pedig legtöbbjük angolul íródott. Rajta, most lehet, így kéne, nemcsak egy hétig, hanem addig, míg a hőn várt átoltottság meglesz. Addig bohóckodunk magunkkal, mivel tudjuk, a magyar ember nem venné jó néven a kötelező oltást. Mi van? Mit vettünk évtizedekig jó néven vagy rossz néven, kit érdekelt? Most ezzel szórakozunk, amikor itt van a szükség ideje.

Addig dilemmázunk, amíg a családból valaki beteg lesz, onnantól nem kérdés. Akkor már csak az a kérdés, melyiket. Családom több tagja is hitt a más vakcinákban, míg mostanra megkapták a jó típusút. Sajnos ez nem elég az üdvösséghez, azaz a védettséghez – jöhet majd a negyedik. Olvastam, hogy van raktáron és a számokból úgy látom lesz még több fordulóra bőven.

Hogy vagy? A legfontosabb a mindennapi jó közérzet, melyet a körülmények a külvilág befolyásol, de alapvetően rajtunk múlik, jól érezzük e magunkat. Mi kell ehhez? Fontos, hogy naponta legyen sikerélményünk, akár személyesen, akár online. Jó kezdés, torna, reggeli, süt a nap, egy sikeres megbeszélés és máris jobban érezzük magunkat. Erre törekszem. Nem kell nagy dolognak lennie, bár az előbb mindent kitöröltem, amit írtam és rosszul voltam tőle, de a fejemben van minden leírt szó, így nem nehéz az újraírás.

Ettől is jobb kedvem lett. Meg tudom és meg akarom csinálni, az akaraterő szintén fontos eleme a sikerességnek. Könnyebb nekünk idősebbeknek, mert így éltük le eddigi életünket, de mi van a fiatalokkal. Az utóbbi két év betett nekik. Erősödött a családi összetartás és az összetartozás érzése is, mely alappillére a fiatalok fejlődésének. Hiányolták az iskolát, most ez még működik, szerencsére. Őrzöm az oltási papírokat, virtuálisan és kinyomtatva, minden eshetőségre készen és bízom a nyugalmasabb, kiszámíthatóbb, tervezhetőbb jövőben. Én tervezek.

Addig is minden reggel úgy kelek, bal lábbal – mivel erre esik az én felem az ágyban, hogy minden jóra fordul és csak akkor lesz vége, ahogyan az indiaiak mondják és ha még nem jó, akkor nincs itt a vége.

Jó mondás, gondolj magadra és érezd jól magad Ma is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://55plusz.blog.hu/api/trackback/id/tr8316763468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása